woensdag, september 06, 2006

Getting ready for Osaka

Zoals de meesten onder jullie waarschijnlijk al weten, zit ik vanaf 30 september voor een jaartje in Japan (voor diegenen die de titel niet doorhadden, het land van de rijzende zon). Ik zal studeren in het Maple Program aan de University of Foreign Studies in Osaka (Osaka Gaidai), een programma speciaal voor buitenlanders die de Japanse taal willen leren.

Een van de vragen die ik veel krijg is hoe dat ik dit jaartje zal betalen, aangezien Japan een relatief duur land is om in te wonen. Gelukkig krijg ik een zogenaamde JASSO scholarship, een geldbeurs waarmee ik normaal kan rondkomen iedere maand. Voor de rest zullen mijn ouders mij natuurlijk ook sponsoren.

Zo'n reis gaat gepaard met een hoop geregel, maar gelukkig is dat voor een groot deel achter de rug (visa, ticket en zo is allemaal al in orde). Voor de rest is er niet veel wat ik kan doen, aangezien andere zaken allemaal pas in Japan kunnen worden geregeld.

Tijdens mijn verblijf zal ik proberen om dit blog regelmatig te updaten, met posts over mijn lessen, het leven daar, en andere onzin, uiteraard vergezeld door foto's, zodra dat ik een camera heb. Hopelijk komen jullie hier regelmatig een kijkje nemen, en wat commentaar achterlaten (hint!), zodat ik toch iets van het thuisfront te lezen heb ^^.

Check ook eens de blogs van mijn medestudenten in Japan uit (links aan de rechterkant), voor nog meer geweldige verhalen!

14 opmerkingen:

Anoniem zei

En toch zou ik het zinnetje wissen, wijsneus

Grs, pappa Luc

Anoniem zei

Doe dat goed daar in 日本 !!
Groeten Wim

Anoniem zei

Heel veel succes, en geniet van deze schitterende kans !

Groeten,
Jan & Leen

Anoniem zei

Heel veel succes daar. Maar dat zal u wel lukken ;)

Groetjes Esther

Anoniem zei

heel veel succes en vooral ; 'geniet zoveel je kan '
groetjes
fabby, rob en ella

Anoniem zei

Amuseer u goed daar in het verre Japan en hou ons op de hoogte. Kzal met regelmaat eens checken op nieuwe inhoud.

Grtz Dieter

tummyfish zei

Hey peter,
ik kom je blog ook wel geregeld eens checken, maar ik zal je zeker niet moeten missen aangezien we in dezelfde stad zullen vertoeven! tot in Osaka.
groetjes,
Judith

Anoniem zei

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar welk zinnetje Luc bedoelt, hihi.

Heel veel plezier daar in Japan! En niet vergeten minstens 1x per week hier iets neer te pennen he ;)

-xxx-

Anoniem zei

Hey Peter !
Ik wens je het allerbeste daar in Japan!! Ik zal zeker regelmatig je blogs checken en ik ben er zeker van dat Sonja me ook wel op de hoogte zal houden van de laatste nieuwtjes !!!!

Groetjes en heel veel succes !
Sara

Anoniem zei

Hey Pé!!

Enne?? Ready to go??? Ik wens u in ieder geval heel veel succes, heel veel fun, en voor nu een goei reis he!!

Groetjes,
Evi van de bergerie!

Anoniem zei

Morgenvroeg is het echt zo ver schat!!
Hoe spannend.
Een heel erg goeie reis en ik hoop dat alles vlot gaat als je daar bent aangekomen. Heel veel plezier en laat ze snel mogelijk weer iets van je horen!

Ik zal heel veel aan je denken, hier vanuit de Elzas en misschien zal ik hier de volgende keer al iets in het Japans kunnen schrijven he ; )

Geniet ervan!
Martientje xxx

Anoniem zei

We hebben gehoord dat de eerste dagen alvast prima verlopen zijn. Laat het je goed gaan in het verre Japan. We zullen zeker en vast regelmatig eens kijken of er nieuws is. Heel veel succes !

Groetjes,
Jaak,Jeannine,Nathalie en Michelle

Anoniem zei

Beste Peter,
Blij om te horen dat het je goed gaat.

Anoniem zei

Beste Peter,
we hebben je verslag gelezen en zijn ervan overtuigd dat het goed met je gaat. Hopelijk gaat het snel beter met je internet/aansluiting en kunnen we binnenkort misschien een keertje `skypen`.
Groetjes van
Marij en Né