woensdag, oktober 04, 2006

De eerste dag

Nu dat ik een eigen computer heb gekocht, en voorlopig internet heb geregeld, is het niet meer dan juist om ook eens mijn blog te updaten. Ik kan voorlopig alleen nog maar in de bib op internet, voor op mijn kamer moet ik het allemaal nog even uitzoeken, dus ik zal nog niet veel online zijn, btw.

De vliegreis is goed verlopen, afgezien van wat lichte turbulentie en een zware snurker langs mij. Ik heb me geamuseerd met een paar films te bekijken (Inside Man), en over Air France heb ik ook niks te klagen.

Nadat we werden opgehaald door de mensen van gaidai, moesten we eerst wat formulieren invullen in verband met ons kot, de eigenlijke registratie is pas voor woensdag. Ik heb al kennis gemaakt met een andere student uit het Maple Prgram, Piradon, uit Thailand. Er waren ook nog een paar andere studenten, maar namen zijn nooit mijn sterkste kant geweest. Na de formaliteiten kregen we de kans om onze koffers eens te gaan uitpakken. Het kot is ontzettend klein en oud, maar aangezien ik niet zo geweldig veel bij mij heb, zal ik er mij content doen. Ik heb spijtig genoeg geen echte kleerkast, maar een grote plank boven mijn deur, die dan maar dienst moet doen om mijn rotzooi op kwijt te kunnen.

Ik leef samen met Japanse studenten op een gang, we hebben een heeeeel klein keukentje en wasruimte tot onze beschikking. De gang is een puinhoop, met overal rommel van de vorige bewoners, maar ik zal er binnenkort wel aan wennen. De badruimte is in een gebouw vlak naast het onze, en het is niet iets wat ik gewoon was, het is echt baden in Japanse stijl. Je zit in een grote ruimte met allemaal douches aan de muur. Het is de bedoeling dat je op een krukje zit voor de douche, je daar helemaal wast, en dan in het gewone bad gaat. Een beetje vreemd in het begin, maar het werkt zeer relaxerend.

’s Middags ben ik dan zo’n beetje de stad gaan verkennen. Er is niet veel te beleven, je zit hier echt wel op de buiten, maar er zijn een paar winkels, dus al bij al valt het nog mee. Het is een aardige klim terug de heuvel op, maar ik zie het maar als conditietraining xD.

Anyway, ‘s avonds kwam ik Caroline tegen, een studente van Leuven die hier ook zit, maar die een ander programma volgt. Via via waren we in contact gekomen, en zij kende een andere Belg die hier twee jaar heeft gezeten, en waarvan we enkele spulletjes konden overnemen. Met een andere vriend van haar, ik ben zijn naam al vergeten, konden we twee koelkasten gaan ophalen ergens in de buurt. Nadat we deze koelkasten de heuvel hadden opgedragen, besloten we dat zij de grote koelkast kon nemen, aangezien zij een groter kot heeft, en ik mocht de kleinere hebben, wat zeer handig is omdat ik die tegelijkertijd ook als nachtkastje kan gebruiken. Daarnaast heb ik ook de oude fiets van Sam gekregen, wat het naar onder gaan wat zal vergemakkelijken.

Dat was zowat mijn eerste dag, de rest volgt later.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Petertje,

ik ben blij dat alles goed gaat en hopelijk zien we je binnenkort veel online!
En maar goed dat het daar geen gemengde douches zijn dan! of ik zou nogal jaloers zijn, haha.
En als je kamer er nog niet zo geweldig uitziet, dan plak je die hele stapel foto's die je van mij hebt meegenomen (dat hoop ik toch tenminste, haha) maar tegen de muur. :D

Veel plezier!
Martien xxxxxxxxx

ohja, de volgende keer komt hier zeker iets in het Japans, dat had ik beloofd, ik moet alleen een Japans lettertype zien te vinden!

Anoniem zei

hey peter, toevallig heb ik vanmorgen nog aan bertine gevraagd hoe daar de eerste dagen verlopen waren maar ze hadden nog niet veel van jou gehoord, nu lees ik dat je toch al een beetje gesetteld bent, nog veel succes daar en groetjes van rob, fab en ella

Anoniem zei

eindelijk nieuws. het werd stilaan tijd dat we wat van je hoorden.nu zijn we ten minste een beetje geruster.
Tot gauw
mama

Anoniem zei

Ha die Peter,

Je koelkastverhaal leek me wel grappig, net zo als het douche-experiment. Het zullen niet de laatste verbazingen zijn waar je zal intuimelen. Veel succes ginder !!

Johan Rutten

Ah ja, ook nog de groeten van Hana !

Anoniem zei

Hoi Peter,

Fijn dat je goed aangekomen bent.Heeft er ook fotos gemaakt toen jullie met die koelkasten aan het slepen waren? Lijkt me schitterend voor het nageslacht.Verder een heel fijne tijd. Josée, Jean, Stan en Johan

Anoniem zei

peter, stuur je ons zo snel mogelijk jouw adres,zodat ik je kaart kan opsturen en ook graag een telefoonnummer of e-mailadres.
groetjes,
mama, papa en stef

Anoniem zei

Klinkt als een veelbelovend begin : ), ben benieuwd naar de foto's en meer verhalen.
Gr. Wim

Anoniem zei

Hoi Petertje, Marleentje en Jean missen je eigenlijk, en wij natuurlijk ook in de Bergerie. Alhoewel de bediening vandaag ook wel charmant was (Sharon), maar toch verkiest Jean jou! Zo te zien gaat het je prima in Japan. Het verhaal van de douche vonden we geweldig. Stuur enkele foto's :-) . Tegen de tijd dat je terug bent is je conditie ook in orde (fiets) misschien wel beter als die van ons. Ha Ha Ha Ha ;-). We hebben een foto gemaakt in de Bergerie die je een dezer dagen in de mailbox kan verwachten. Groetjes Peso, Marleen, Jean en Yves.